יום רביעי, 28 באפריל 2021

רצפת אפוקסי – מהי רצפת אפוקסי ומהן יתרונותיה?

 רצפת אפוקסי נפוצה לשימוש ומבוקשת מסיבות שונות. הרצפה מספקת כיסוי אסתטי, יעיל ואיכותי, בעל עמידות לחומרים שונים וחזקים, בין היתר חומרים כימיים. לרצפת אפוקסי גם אלמנט עיצובי והיא מגיעה במגוון גדלים וצבעים.

רצפת אפוקסי משמשת לציפוי חללים רבים בתעשייה ובכלל. הרצפה, מאופיינת בעמידות לחומרים חזקים, למשל חומרים כימיים, משמשת כשכבת בידוד, אטומה נגד מים, חומרים כימיים ונוזלים אשר בהם עושים שימוש תכוף במסגרת תעשייתית.

רצפת אפוקסי הינה קלה לתחזוקה, מאד עמידה ואיכותית ומומלצת ביותר לשימושים שונים. הרצפה, הינה למעשה ציפוי אשר מורכב מתערובת של כמה חומרים המוצעים במצב נוזלי או צמיגי. בעת ערבוב החומרים, נוצר תהליך הגורם לתערובת להתקשות וכך בעצם נוצר הציפוי. 


 

רצפת אפוקסי עשויה להיות צבעונית, במגוון צבעים או שקופה, ומתאימה לכל סוג של רצפה. הציפוי, עשוי להגיע, בנוסף למגוון הצבעים, גם במגוון של עוביים ותוך התאמה של החומר לשימוש העתיד להיות לרצפה. השימוש עשויים להיות למשל, צורך בעמידה מול חומרים כימיים, צורך ברצפה מחוספסת למניעת החלקה ועוד.

היתרונות המרכזיים של רצפת אפוקסי הינם עמידות גבוהה, האפשרות לבצע התאמת עובי והאפשרות לבחור מבין מגוון של צבעים, מרקמים ודוגמאות.

בטרם מתקינים רצפת אפוקסי, יש לבצע הכנה תשתיתית. כלומר, לנקות את הרצפה המיועדת מכתמים כגון שמן, לשייף ולבצע תיקונים על מנת שתיווצר תשתית ישרה, חלקה ויציבה. על הרצפה, בטרם התקנת רצפת אפוקסי, להיות נקייה ויבשה לגמרי.

ישנן מספר שיטות להתקנת רצפת אפוקסי, ביניהן:

צביעת משטח בשתי שכבות צבע אפוקסי, כך שמתקבל ציפוי עבה ומתאים לשימוש, התקנת יציקת אפוקסי עם פילוס עצמי, זוהי למעשה השיטה הנפוצה ביותר לשימוש, והשיטה השלישית הינה יציקת רצפת אפוקסי רב שכבתית, אשר נפוצה לשימוש בתעשייה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ציוד לקונדיטוריות

  בעולם האפייה המקצועית, קונדיטורים מסתמכים במידה רבה על כלים מיוחדים ליצירת יצירות המופת שלהם. ציוד קונדיטוריה ממלא תפקיד מכריע ביעילות ואי...