יום חמישי, 29 באפריל 2021

המשמעות הכלכלית של סכסוך שותפים

 סכסוך שותפים הוא בעל משמעות אדירה עבור כל הגורמים המעורבים. בטווח הקצר, המשמעות היא למשל שיש צורך לפרק את השותפות הקיימת על מנת לפתוח דף חדש. אבל עוד לפני שפותחים דף חדש, יש להביא בחשבון את ההשפעה של סכסוך שותפים על הלקוחות, העובדים, המוצרים, המלאי, השירותים וכן הלאה. מהבחינה הזו, ניתן להבין בצורה רחבה מאוד את המשמעות של סכסוך שותפים עבור כל הגורמים ומי שמושפע ממערכת היחסים שהייתה ביניהם עוד לפני שמערכת היחסים עלתה על שרטון.

בטווח הארוך, המשמעות של סכסוך שותפים היא כלכלית. כאשר שותפים מגיעים למצב של סכסוך, הם למעשה לא יכולים להפעיל את העסק שיש ברשותם. במקרים שבהם לא ניתן להפעיל את העסק על מנת להשיג מטרות כאלה ואחרות, לא ניתן גם לייצר הכנסות. מהרגע שבו אי אפשר יותר לייצר הכנסות בגלל מצב של סכסוך שותפים, כל הגורמים המעורבים נפגעים מכך.


 

איך מונעים סכסוך שותפים?

השאלה המתבקשת היא כיצד ניתן למנוע מצב של משמעות כלכלית שלילית בגלל סכסוך שותפים. כאן, הדבר הראשון שאפשר לעשות הוא כמובן לנסות למנוע את הסכסוך עצמו. בשביל למנוע את הסכסוך, שותפים שחתומים ביניהם על הסכם כזה או אחר יכולים למשל להתייעץ עם בעלי מקצוע, לערב רואי חשבון, לשאול עורכי דין וכן הלאה. ככל שמרכזים יותר שאלות תחת קורת גג אחת, כך מקטינים את הסיכוי למצב שבו סכסוך שותפים מגיע עד כדי השלכות כלכליות חמורות.

דבר נוסף שניתן לעשות הוא להכיר במצב של סכסוך שותפים – אך לנסות לפתור אותו בצורה הכי מהירה. בפועל, ניתן למשל לעשות את זה באמצעות פירוק שותפות על פי הכללים הקבועים בחוק ובדין הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ציוד לקונדיטוריות

  בעולם האפייה המקצועית, קונדיטורים מסתמכים במידה רבה על כלים מיוחדים ליצירת יצירות המופת שלהם. ציוד קונדיטוריה ממלא תפקיד מכריע ביעילות ואי...