יום חמישי, 29 באפריל 2021

הנדסאי קול – מהות התפקיד, לימודים והשתלבות בשוק העבודה

 קול, או בשמו הפופולרי יותר – סאונד, הינו תחום שלם ורחב אשר רלוונטי למגוון תחומים. תחום הקול, רלוונטי למשל לתחום האומנויות כמו סרטים, תוכניות טלוויזיה והפקות שונות, או לתחום האירועים וההופעות.

בתחום האומנויות, עולם הסאונד רלוונטי לטובת השמעת קול במהלך סרט, לצד התנועה המוצגת על המסך. בעולם האירועים וההופעות, עולם הסאונד רלוונטי בכך שהוא מספק ומתפעל את כל מערך ההגברה ומאפשר לקהל, לשמוע היטב את המתרחש. 

הנדסאי קול יכול להיות מוזיקאים אשר התמקצעו בתחום הסאונד או אנשים שלא בהכרח מגיעים מרקע מוזיקלי אבל החלו לעסוק בסאונד והתאהבו בתחום וכיום עובדים באחד מיני התחומים אשר סאונד נוגע בהם. 


 

במידה ואדם מעוניין להתמקצע בתחום הסאונד, באפשרותו ללמוד לימודי הנדסאי קול.

הנדסאי קול, או הנדסאי סאונד, הינו תחום לימודי תעודה אשר נלמד במספר מוסדות ברחבי הארץ. הלימודים נמשכים כשנתיים ודורשים מהסטודנטים להגיע עם תעודת בגרות מלאה או חלקית, כאשר ישנה חשיבות למקצועות המתמטיקה, עברית ואנגלית.

במידה ולמועמד אין תעודת בגרות מלאה או חלקית, באפשרותו להירשם למכינה טכנולוגית קדם הנדסית ובאופן כזה "לעקוף" את הצורך בתעודת בגרות במסגרת תנאי הקבלה למסלול.

הלימודים משלבים תיאוריה ופרקטיקה. למשל, החומר התיאורטי מכיל נושאים כגון הגברה, אקוסטיקה, מחשבים, מיקרופונים, צלילים, יסודות סאונד, הפקות רדיו, פס קול לסרט, תחזוקת ציוד, תחזוקת אולפן, הגברה בשטח ועוד רבים אחרים.

הפרקטיקה כוללת יצירת פס קול באולפן, ביצוע הקלטות, התנסות במופעים בזמן אמת, פירוק ציוד אולפן ועוד.

עם סיום הלימודים, יוכלו הסטודנטים להשתלב בתפקידים כמו עבודה בחברות הפקה, אולפני הקלטות, תיאטרון, תחנות רדיו, חברות הגברה ועוד.

מדובר, אם כך, בלימודים תיאורטיים ופרקטיים אשר עשויים לספק תעסוקה בתחום חם ורלוונטי.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ציוד לקונדיטוריות

  בעולם האפייה המקצועית, קונדיטורים מסתמכים במידה רבה על כלים מיוחדים ליצירת יצירות המופת שלהם. ציוד קונדיטוריה ממלא תפקיד מכריע ביעילות ואי...