יום רביעי, 26 ביולי 2023

גישור משפחתי

גישור משפחתי הוא תהליך המסייע למשפחות לנווט דרך קונפליקטים ולמצוא פתרונות מקובלים על הדדית. הוא מספק סביבה מובנית ותומכת שבה בני משפחה יכולים לתקשר ביעילות ולפעול לפתרון המחלוקות ביניהם. בחיבור זה נבחן את משמעותו של גישור משפחתי, נבחן את יתרונותיו, תפקידו של המגשר והשלבים הכרוכים בהליך הגישור. 

היתרונות של גישור משפחתי:

גישור משפחתי מציע מגוון יתרונות התורמים לפתרון קונפליקטים ולשימור מערכות יחסים. ראשית, הוא מקדם תקשורת פתוחה וכנה, ומאפשר לבני משפחה להביע את נקודות המבט והדאגות שלהם בסביבה בטוחה ולא שיפוטית. הגישור מסייע למשפחות להימנע מהאופי היריב של הליכים בבית המשפט ומעודד פתרון בעיות בשיתוף פעולה. זה גם מעצים משפחות על ידי מתן שליטה על תהליך קבלת ההחלטות, מטפח תחושת בעלות והסכמה הדדית. בנוסף, גישור משפחתי הוא לעתים קרובות פחות יקר וגוזל זמן מאשר ליטיגציה, ומציע חלופה יעילה וחסכונית יותר.

 


תפקידו של מתווך:

מגשר ממלא תפקיד מכריע בגישור משפחתי, מקל על התהליך ומנחה את בני המשפחה לקראת פתרון. המגשר הינו צד שלישי נייטרלי וחסר פניות אשר דואג כי קולו של כל אדם יישמע ויכבד. הם יוצרים סביבה נוחה לתקשורת פתוחה, תוך הקשבה פעילה לדאגות ולנקודות מבט של כל אחד מבני המשפחה. המגשר עוזר לזהות תחומי עניין ומטרות משותפים, מסייע ביצירת אפשרויות לפתרון ומאפשר דיאלוג בונה בין בני המשפחה. תפקידם לתמוך ולהעצים את המשפחה למצוא פתרונות משלהם.

שלבים בתהליך הגישור:

גישור משפחתי מתבצע בעקבות תהליך מובנה המסייע למשפחות להתמודד עם הסכסוכים ביניהן באופן שיטתי. השלב הראשון כולל היכרות, בה המגשר מסביר את תהליך הגישור ויוצר קשר עם בני המשפחה. לאחר מכן, לכל אחד מבני המשפחה יש הזדמנות להביע את חששותיו ובעיותיו בצורה מבוקרת ומכבדת. המגשר מנחה את הדיון, מעודד הקשבה אקטיבית ומסייע בבירור אי הבנות. יחד, בני המשפחה בוחנים ומעריכים פתרונות אפשריים, תוך כדי עבודה לקראת הסכם מקובל הדדית. השלב האחרון כולל תיעוד ההחלטה המוסכמת בהסכם בכתב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ניקיון אחרי שיפוץ

לאחר סיום פרויקט שיפוץ, החלל שופע פעמים רבות באפשרויות חדשות, אך הוא גם צובר שכבות של אבק, פסולת ושאריות בנייה. ניקיון אחרי שיפוץ חיוני כדי...