יום חמישי, 29 באפריל 2021

בודק חשמל – אדם או מכשיר?

 בודק חשמל, עשוי להיות גם מכשיר אשר מחפש אחר מקום הימצאות החשמל, וגם אדם, אשר תפקידו הוא לבדוק את החשמל.

המכשירים המוגדרים כ"בודקי חשמל" הינם מגוונים ועשויים להיות למשל טסטר. אדם אשר בודק חשמל הוא למעשה חשמלאי אשר בעל הסכמה לבצע בדיקות חשמל.

אילו בדיקות חשמל קיימות, אתם שואלים את עצמכם? למעשה, חשמל הינו דבר מסוכן ומורכב מאד. חשמלאי, הינו אדם שעבר הסכמה מדוקדקת ומחזיק בידע רב ומשמעותי על אחד הדברים הכי נפיצים שנמצאים בכל אחת מסביבות המגורים שלנו – הבית הפרטי שלנו, מקום העבודה, קניון וכדומה.

בדיקות חשמל, עשויות להיות שגרתיות כחלק מתחזוקה שוטפת של מערכת החשמל של מקום מסוים, למשל, משרד אשר במטרה לשמור הרכוש ועל בריאות עובדיו מזמין בודק חשמל אחת למספר חודשים על מנת לוודא שהכל עובד כראוי ולא מהווה סכנה. 


 

זאת ועוד, בדיקות חשמל עשויות להיות רלוונטיות לפני פתיחת עסק חדש, כחלק מהאישורים הנדרשים לפתיחתו. בדיקות חשמל רלוונטיות גם כאשר עתיד להתקיים אירועי רב משתתפים ויש לבדוק שמערכת החשמל מסוגלת לעמוד בעומסים או חלילה לסכנת חיים.

בדיקות חשמל מתקיימות גם כאשר עתיד להגיע ביקורת של מכבי האש או חברת החשמל, או כל ביקורת של גוף ממשלתי הרשאי להיכנס למקום ולבדוק את תפקוד המערכת החשמלית בה הוא עושה שימוש.

לטובת ביצוע מגוון הבדיקות הללו, ועוד רבות אחרות, כמו למשל בדיקת חשמל אשר בודקת את הטמפרטורה במערכת החשמל במטרה למנוע שריפות, יבצע חשמלאי אשר מוסמך כבודק חשמל.

חשמלאי מוסמך כבודק חשמל עשוי להיות טכנאי, הנדסאי חשמל או מהנדס חשמל בעל ותק של לפחות חמש שנים במקצוע, כאשר כל אחד מהללו בעל סמכות לבצע בדיקות חשמל שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ציוד לקונדיטוריות

  בעולם האפייה המקצועית, קונדיטורים מסתמכים במידה רבה על כלים מיוחדים ליצירת יצירות המופת שלהם. ציוד קונדיטוריה ממלא תפקיד מכריע ביעילות ואי...